Mít či nemít Instagram

16.12.2020

V poslední době se víc zamýšlím nad tím, kolik času trávím na mobilu. Dřív jsem to nějak nevnímala a různými aplikacemi si krátila den například v tramvaji či na nudné přednášce. Teď ovšem zjišťuji, že nemám tolik času pro sebe, kolik bych si představovala, a proto hledám příčinu.

Pokud jste se sami někdy podívali na to, kolik času denně strávíte používáním mobilu, možná jste se jako já zděsili. U obrazovky totiž v některých dnech strávím i 4 hodiny! Toto zjištění mě donutilo se zamyslet nad tím, jak čas na mobilu zredukovat.

V prvé řadě je dobré mít v mobilu minimum sociálních sítí. Já například nemám v mobilu aplikaci Facebook, stačí mi bohatě na komunikaci messenger. A ani Instagram. Ten jsem si však smazala teprve nedávno. Tomu jsem totiž holdovala dle statistik nejvíce. Rozhodla jsem se tak pro razantní krok. Smazat si Instagram z mobilu.

Možná pokud Instagram nemáte a říkáte si, že je to trapná aplikace pro mladé, kde jsou jen čtverečkové obrázky, tak je pro vás lehce představitelné si tuto sociální síť z mobilu smazat. No, pro mě to tak jednoduché nebylo. Stejně jako dnešní mladá generace jsem si na tuto platformu přivykla a scrollovala každé ráno i večer před spaním.

Instagram je totiž zejména "hezká" aplikace. Na ní najdete, až na pár výjimek, krásné věci, krásná místa, krásné lidi. Nebo se to všechno jen tak krásné jeví? To je otázka. Na tuto problematiku již spoustu projektů poukázalo a já jsem za to moc ráda. Zmínila bych například projekt Za normální holky od Kristýny Dolejšové (Hello Christie), která ukázala, že každá holka může být krásná, i když není modelka.

Je tedy už snad všem jasné, že na této platformě uživatelé sdílí jen to, co sdílet chtějí. Ukážou tak radši nového pejska, přítele atd., než to, že se předtím s přítelem do krve pohádali. Mně osobně však tento fakt dlouho unikal a já se pak necítila dobře potom, co jsem na Instagram "vlezla". 

Bezchybnost Instagramu ve mně vzbuzovala vlastní pochybnosti o mně samé:

"Proč nemám takové vlasy?" "Jakto, že tady té v rámci spolupráce zaplatili další dovolenou?" "Proč to všechno vlastně konzumuji?" "Další reklama, to snad není možný, už dávám unfollow..."

Teď už Instagram tolik nepoužívám, pouze občas na prohlížeči a musím říct, že je to skvělý pocit. Skvělý pocit nemuset se srovnávat s influencerkami či modelkami. Můžu je sice přestat sledovat, ale ze zvědavosti na jejich profil stejně zavítám, takže si moc nepomůžu.

Instagram může být skvělý nástroj, pokud umíte tvořit a jste kreativní, tak určitě Instagram můžete využít pro svůj business, stejně jako například Emily v Emily in Paris. Má však i určitá úskalí. Díky němu si můžeme připadat hůř. Méněcenní. Nemluvě o reklamě, která se na nás valí již téměř z každého příspěvku. 

Ať tak či tak, rozhodněte se podle sebe. Je to váš čas a váš život.

Já chci třeba žít svůj život.


                                                                                                                                               Věčná studentka

© 2020-2021⁠ Myšlenky věčné studentky. Všechna práva vyhrazena.
Vytvořeno službou Webnode
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky