Jak zvládnout tohle zkouškové a zároveň si užít Vánoce

04.12.2020

Zkoušky jsou za dveřmi. A Vánoce taky. Je to šílené, každý rok se tak moc těším na Vánoce, škola to však nechápe a těsně před Vánocemi nacpe zápočty i první zkoušky. Jak se z toho všeho nezbláznit a užít si svátky v klidu? O tom je dnešní článek.

Ze začátku bych řekla, že teď víc než kdy jindy v roce, je potřeba plánovat. Protože jestli chcete zvládnout zápočty co nejlépe a zároveň si užívat přípravy na Vánoce, plánování bude klíčové.

Co bych doporučila je, sepsat si každé ráno všechno, co chcete ten den udělat a pak podle toho postupovat. Budete se pak cítit dobře, že všechno hezky odsýpá. 

Pokud vám nevyhovuje psaní seznamu rukou, existují i aplikace. Já například používám Microsoft To Do. Je zdarma a funguje v počítači i v mobilu. Díky tomu mám přehled, co chci ještě ten den udělat.

Microsoft To Do

Dobré taky je, nastavit si ráno budíka a nevyspávat. Přiznám se, že to se mi poslední dobou moc nedaří a sama jsem nejvíce produktivní až v odpoledních hodinách. Pokud to máte taky tak, nevěste hlavu a přizpůsobte se vašemu aktuálnímu režimu. Někdy je dobré zůstat v pyžamu, pokud ten den nikam nemusíte...

Kromě organizace času myslete také na odpočinek a pauzy. Zvedněte se a protáhněte nebo si přímo zacvičte. I malá chvilka je fajn, jinak budete po celodenním sezení pěkně zatuhlí. Dobrá jsou cvičení například od Péti Elblové na YouTube.

Upečte si cukroví. Pečení cukroví mi vždycky ještě víc připomene, že se blíží Vánoce. A i když venku zrovna nechumelí, ta vůně mě přenese zpět do dětství a je mi prostě hezky.

Až budete mít hotovo, navoďte si vánoční atmosféru svíčkami nebo si pusťte nějaký vánoční playlist z YouTube nebo Spotify. Moje oblíbená vánoční písnička pro letošní rok je Vánoční.

Když víte, že to přesto nestiháte a padá vám to všechno na hlavu, zapište si radši termín v lednu než předtermín před Vánocemi. Záleží však, jak vaše vysoká termíny vypisuje. Já si vždycky vzpomenu na VŠE, která vypisovala termíny i mezi svátky, takže klidně 28. prosince jste mohli jít na termín. Já to díky bohu každý rok časově zvládala a mezi svátky na termín jít nemusela.

Hodně štěstí při učení.

                                                                                                                                                Věčná studentka

© 2020-2021⁠ Myšlenky věčné studentky. Všechna práva vyhrazena.
Vytvořeno službou Webnode
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky