Jak jsem poznal vaši matku x Přátelé

02.04.2021

Zdravím všechny na mém blogu. Po dlouhé době jsem zpět s novým článkem. Konečně mám teď trochu volna, moc teď nic nestíhám, buď pracuji nebo jsem přítomna na online výuce.

Chtěla jsem téma trochu odlehčit, a tak nový článek bude souboj seriálů Přátelé a Jak jsem poznal vaši matku. Musím říct, že mě k tomu přiměl Netflix. Jak jistě víte, Přátelé už nejsou na Netflixu (nebo jsou?). Já si totiž teď Netflix deaktivovala, tak nevím, bylo to pro mě velké zklamání, jistě nejen pro mě. Každopádně, ještě, než jsem účet deaktivovala, všimla jsem si, že na Netflix přidali místo Přátel sitcom Jak jsem poznal vaši matku. Tenhle seriál mám ráda, když jsme byly se ségrama menší, tak jsme se na něj tehdy na Prima Cool koukaly, je to už nějaký ten pátek. Co však musím přiznat, je, že jsem tento seriál dosud neviděla celý a nevím tedy, jak skončil. Pamatuji si jen, jak na ten konec všichni nadávali, asi tak jako na konec Hry o trůny.

Takže k věci, začala jsem koukat na HIMYM (z angličtiny How I met your mother), takže jsem si říkala, že bych ráda viděla, jak teda ten seriál dopadne (nechci si pustit jen ten poslední díl), stejně jsem nutně potřebovala nějakou "náhražku" za Přátele a tento seriál je s nimi často srovnáván. Proto také píšu tento článek, jelikož já sama jsem si již nějakých podobností povšimla. Jdeme tedy na to. Na závěr chci jen říct, že jsem aktuálně v půlce osmé série, takže jsem zatím neviděla vše, proto zhodnotím pouze to, co jsem dosud viděla.

1) Ross a Ted

Ačkoliv u Přátel jsem si nebyla nikdy úplně jistá, kdo je hlavní postava seriálu, u HIMYMu jsem to věděla hned. Architekt Ted Mosby, sympatický, leč poněkud naivní moula, který se mermomocí chce seznámit s budoucí paní Mosbyovou. Když se nad tím zamyslím, Ross je také takový naivka, také touží po spokojeném manželství s paní dokonalou (čti Rachel) a zamlada byl snad ještě větší moula než dřív. Když pak seriál vykreslí, jak obě postavy vypadaly během svých mladých let, je inspirace u Přátel pak ještě víc patrná. Nebo měli tehdy afro všichni? Ross je sice fajn, ale vždy soucítím s Tedem, protože ten má takovou smůlu...

2) Rachel a Robin

O čem by ty seriály vlastně byly, kdyby zde nebyla vyvolená hlavního hrdiny. U Přátel je to všem znává Rachel, u HIMYMu je tou hlavní ženskou postavou Robin Scherbatsky. Obě všichni chtějí, obě si jdou za svým, obě chodili s dvěma hrdiny ze seriálu - Rachel s Rossem a Joeym a Robin s Tedem a Barneym. Souboj by byl vyrovnaný, ale já prostě žeru Robin Sparkles a chci jít do obchoďáku, takže moje favoritka je jasná.

Pojďte taky do obchoďáku: https://www.youtube.com/watch?v=rtMR524m0BM

3) Ten na holky

Ital, co umí italsky jen nadávat, nebo sukničkář, co má Rukověť? Oba jsou sympaťáci, bez nich by to nebyla žádná sranda. Joey je trochu pomalejší, zato má srdce na pravém místě, Barneymu to pak pálí a všechny ty jeho finty na ženský jsou prostě LEGEN, počkej si, ... DÁRNÍ! Já žeru oba, takže tady vyrovnaně. 

4) Ideální pár

Tvůrci HIMYM se podle mě trochu inspirovali u Monicy a Chandlera, kterým to tak sluší. Mashall a Lily jsou ale pro sebe přímo stvořeni a věděli to hned, jak se spatřili. Maršmelounek a Lileček jsou prostě k sežrání. Takže tady víc fandím jim. Akorát to, že je oddal Barney je rozhodně inpirace u Přátel, kde Monicu a Chandlera oddal Joey, je to přímo do očí bijící.

5) Co vlastně dělají?

Všichni určitě víte, kvůli čemu Rachel s Monicou prohrály byt a musely si ho s Joeym a Chandlerem vyměnit. Nevěděly totiž, čím se Chandler živí. Jediné, co věděly, že má kufřík a dělá něco v kanceláři. Fanoušci však jistě zjistili, že se Chandler zabývá statistickou analýzou a rekonfigurací dat. Podobně Barney také pracuje, víme, že v Gigantické národní bance, nevíme však, jakou pozici zastává a jestli není jeho náplň práce pouze být v práci a provokovat kolegy či je sledovat dalekohledem do druhé budovy.

6) Profesor Geller/Mosby


Nevím, jak vy, ale já nejsem tak velký módní fanatik, takže tvídové sako mě upoutalo již v Přátelích, když jsem o něm však slyšela znovu v HIMYMu, nemohla jsem si pomoct, asi se jedná o nějaké klišé, že učitel má nosit tvídové sako. (Na obrázcích ovšem tvídová saka nejsou).

Tak to je v zásadě všechno. Oba seriály jsou moc fajn, i když v některých věcech HIMYM vychází z osvědčené klasiky. Příběh je však odlišný a hledání té pravé je podle mě dostatečně originální samo o sobě, abych nějakou tu inspiraci Přáteli přešla.

Všimli jste si i jiných podobností? Napište do komentářů.

Hezké Velikonoce!

Věčná studentka

© 2020-2021⁠ Myšlenky věčné studentky. Všechna práva vyhrazena.
Vytvořeno službou Webnode
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky